Wednesday, October 5, 2011

Hati-hati menjaga hati

Salam alaik,

mood sebenar : zZz zZz.. (sila pergi tidur..)
Mood luar dari kebiasaan : tak dapat nak tidur..
Konklusi : masalah..

Soalan : semua wajib jawab. ok?
Kenapa mesti kena ada rasa cemburu???

Serious, pelik bin ajaib.


Kalau untuk orang lain boleh,
Saya masih lagi boleh faham.
Tapi bukan dengan saya.

Tak dapat terima.
Sungguh, tak dapat terima.. ngee..
Kita kan kawan? Kita kan dah lama kenal?
Kan??

Kenapa??
Kenapa mesti ada rasa cemburu?

Sape nak jawab?

Saya orang biasa dengan kisah silam yang panjang.
Mungkin saya punya satu kelebihan.
Tapi itu bukan bermakna saya tak punya apa-apa kelemahan.
Saya juga buat salah & silap.
Juga masih belajar dan cuba untuk berubah.

Kawan,
kenapa perlu anda berubah?

Tak, tak perlu layan saya bagaikan puteri,
Tak, saya tak perlukan semua itu..

Hasil seni

Kalau suka, ambil.
Kalau tak suka, tinggal.
Kan mudah macam tu?

Kenapa suasananya berbeza?
Awak cemburu bila orang memuji?
Awak cemburu bila tak dapat nak buat sama macam tu?

Sahabat,
Pujian itu bukan milik saya.
Kalau cantik, itu dari Nya.
Kalau tidak, skill saya memang patut diasah lagi.

Tapi, kita kan kawan?
Dari susah-susah cemburu tak bertempat,
lebih baik berterus terang.

Daripada sakit hati dengan saya,
baik kita bincang..
Tak perlu nak berperangai entah apa-apa.
Awak ingat saya faham??
Nge...
Tak perlu cakap belakang-belakang..
Adoii..
(ingat masalah negara.. hurm..)

Kalau suka, kita boleh buat sama-sama,
Kalau minat, kita boleh belajar sama-sama..

Seni.

Awak tertanya-tanya kenapa saya sangat sukakan seni?
Kenapa saya tak dapat pisahkan seni dalam kehidupan?
Jawapannya cuma satu.
Bila saya melukis,
Bila saya design sesuatu..
Saya dapat rasa dia ada di sisi.
Sama seperti dulu.

Mungkin kami tak lagi dapat bertemu.
Tapi cukup dengan itu mengingatkan hadirnya insan terhebat dalam hidup.

Cemburu tak berasas
Umi, kenapa ada orang macam tu?? Pelik, pelik bin ajaib..

hati : hurm,, sabo aje lah.. senyum :)

3 comments:

ana shariena said...

Atiqah syg...
org cemburu krn kelebihan yg ada pd kta..
org cemburu krn dia inginkan sprti kta..
tp klu cemburu x bertempat tu...
memanglah mengada-ngada...
ishk3...
anggaplah org cemburu dgn kta krna kta lebih baik drpd dia(bukan b'mksd bangga)...^_^
biasalah tu...kta berterima kasi je dgn org yg cemburu dgn kta..ini m'buktikan kta mmg dh buat yg t'baik..
apapun..akak suka tgk org yg pndai dlm kesenian ni..
sgt menarik...ianya satu tmpt utk meluahkan sesuatu & tmpt utk m'ekspresikn perasaan & apa yg b'main d minda kta..
chaiyok...akak tggu hasil komik tqa...

~halawati~ said...

sabar adek ea..
setiap org punyai kelebihannya..

(^_^)

atiqah azmi said...

to ana shariena : kak naz.. entahla.. seriously, tqah biasa2 je.. cuma tu la, mungkin sbb dh lama x jumpa org mcm tu, antibodi emosi tiba2 lemah sebentar.. alhamdulillah dh bjy top up imunisasi (^_^) bak kata wada : biarkan.. btw, thanks k.naz 4 always being there..

to k.hala : insha Allah akak,, tlg doakan ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...