Tuesday, August 16, 2011

Perempuan di hujung Ramadhan

Assalamualaikum..

--- dah masuk fasa 2 kan? ---
cepat sangat masa berlalu

perempuan di hujung ramadhan
Sapa tengok cerekarama ni sila angkat tangan tinggi-tinggi.
Ok, tangan saya paling tinggi :)

Di sebalik tabir


Pengarah filem no. 2 : Lagi 20 minit nak pukul 12 mesti Munirah mati satgi.
Pengarah filem no. 3 : tak.. tak.. Sarimah yang patut mati dulu.
Pengarah filem no. 2 : Yang pasti akan ada yang meninggal dunia.
Penonton yang tak berkelip matanya : Kenapa?
Pengarah filem no. 3 : Sebab tajuk dia.. Perempuan di hujung ramadhan..
Penonton yang tak berkelip matanya : ish! tergamak sungguh buat perangai macam tu.. kakak sendiri kot.
Pengarah filem no. 2 : Realiti, dekat dunia nyata pun ada kes macam tu...


Dush! Dush! Dush!

Ya.. akhirnya Munirah meninggal dunia.

Aci la.. kan cerekarama macam tu..

Yeke?

lagi 20 minit Munirah mati. Kebanyakan penonton mesti boleh teka itu semua. Puncanya hanya satu, sebab sebelum pukul 12 mesti cerita akan tamat. Ya, the end.

Kita : Mati itu pasti

Seni itu indah & seni yang terindah pastinya seni dalam merancang kematian.

Ramadhan : Satu Anugerah

Kata Sir Nasir Salleh : Allah kurniakan Ramadhan sebagai medan perubahan. Masa terbaik untuk berlatih mengubah sikap. Kalau cuma puasa dari makan dan minum, 10 kali Ramadhan datang pun sikap masih sama, di takuk yang lama.

Fadhilat Ramadhan


Kerana Allah sayangkan hambaNya, dihadirkannya Ramadhan.
Masa terbaik untuk 'renew' hati.. mengecas taqwa..


Antara Racun-racun hati


1. Berlebih-lebihan dalam makan minum : malas beribadah.
Ubatnya? Allah hadirkan puasa.

2. Berlebih-lebihan dalam bergaul : mengeraskan hati
Ubatnya? Allah hadirkan ikhtikaf (muhasabah sejenak)

Sungguh, jika ramadhan diambil seserius dan semaksima mungkin kita boleh mendapat 'SPEED RECOVERY HATI'

Ya! Teruskan berusaha!! Caiyok2!!














4 comments:

Suhana Hashim said...

cantek la blog akak..suke2!:)

~ Pelaut Rabbani ~ said...

haha.. hbat sungguh,
trbayang satu gerak reaksi di dpn mata bila baca kt sini. (",)

Z.A.R.E.N.A said...

akak tgk citer.... tapi best ending

atiqah azmi said...

to suhana : long time no see!! (^_^)blog biasa2 je. btw, thanks ye sudi singgah di sini.

to pelaut rabbani : itu namanya chemical reaction bila sume pakat2 bertapa depan tv.

to kak zarena : sedih la akak ending dye. tp yg bestnya at least Munirah pergi slps dia redha dgn takdir yg menimpa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...